Helsingin liikennevalvontatoiminnon johtaja, ylikomisario Dennis Pasterstein kertoo Twitterissä kohtaamisesta ylinopeutta ajaneen kuljettajan kanssa.
Tapauksessa oli kyse nopeusrajoituksen ylityksestä usein valvotulla kadulla peräti 25 kilometrillä tunnissa. Pasterstein on ryydittänyt tviittiään tunnuksella ”#koulutie”.
Hän kuvailee kuljettajan reaktioita sakkoon. Pastersteinin mukaan kuljettajaja muun muassa huusi poliisille.
– Ymmärrän, virhe harmittaa. Epäasiallinen käytös ja huutaminen ei edistä asioiden hoitoa. ”EIKÖ TEILLÄ OLE MUUTA TEKEMISTÄ”, Dennis Pasterstein toteaa.
– Liikennepoliisi estää liikennekuolemia – valvonnan keinoin, ylikomisario jatkaa.
Kuljettajalle sakko 25 km/h ylinopeudesta kadulla, jonne pyydetty usein valvontaa #koulutie.
Ymmärrän, virhe harmittaa. Epäasiallinen käytös ja huutaminen ei edistä asioiden hoitoa. ”EIKÖ TEILLÄ OLE MUUTA TEKEMISTÄ”.
Liikennepoliisi estää liikennekuolemia – valvonnan keinoin.— Dennis Pasterstein (@DPasterstein) February 10, 2022