Ajoi alinopeutta ja selasi kännykkää moottoritiellä – 12 päiväsakkoa

Tilanne tallentui poliisin ajokameraan.
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN

Henkilöauton kuljettaja sai 12 päiväsakon rangaistuksen liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Asiasta kertoo Helsingin poliisilaitoksen ylikomisario Dennis Pasterstein viestipalvelu X:ssä.

Julkaisunsa yhteyteen hän on jakanut poliisin ajokameran tallenteen tilanteesta. Video on katsottavissa tämän artikkelin lopussa.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Syynä rangaistukseen oli merkittävän alinopeuden ajaminen moottoritiellä.

– Ajoi n. 80 km/h sallittu (nopeus) 100 moottoritiellä muualla kuin eniten oikeanpuoleisella olevalla vapaalla kaistalla. Selasi ajon aikana matkapuhelintaan usean kilometrin ajan, Pasterstein luettelee.

Mainos