Ajoi yli 100 km/h, nopeusrajoitus 50 km/h – käräjille ja kortti hyllylle

Törkeä ylinopeus tallentui poliisin ajokameraan.
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN

Autoilija ajoi 102 kilometrin tuntinopeutta alueella, jossa nopeusrajoitus oli 50 kilometriä tunnissa. Asiasta kertoo Helsingin poliisilaitoksen ylikomisario Dennis Pasterstein viestipalvelu X:ssä.

Törkeä ylinopeus tallentui myös poliisin ajokameraan. Tallenne on nähtävissä tämän artikkelin lopussa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hurjan ylinopeuden lisäksi tilanteen teki vaaralliseksi se, että tie oli liukas ja keli oli luminen.

– Juttu käräjille ja kortti hyllylle, Pasterstein kommentoi seuraamuksia.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Pastersteinin mukaan noin 50 kilometrin ylityksestä kirjataan lähtökohtaisesti aina ilmoitus törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

 

Mainos