Tampereen yliopistollisesta sairaalasta katoaa kesäkuussa käyttöön otettuja kettukuosisia vastasyntyneiden peittoja siihen tahtiin, että niitä ei tahdo enää riittää. Asiasta kertoo Aamulehti, jonka mukaan vanhoja peittoja on tämän vuoksi jouduttu palauttamaan uudelleen käyttöön.
Osa äideistä todennäköisesti ottaa peiton mukaansa sairaalasta, sillä niiden kuviosta pidetään ja peitolla on muitakin hyviä ominaisuuksia. Apulaisosastonhoitaja ja kätilö Eeva-Liisa Hotakainen kertoo, että kettupeittoja näkyy kuvissa, joita synnyttämässä käyneet jakavat sosiaalisen median tileillään. Peittoja ei voi ostaa mistään.
Hotakaisen mukaan Tays ei ole tehnyt rikosilmoituksia, vaan toivoo, että julkisuuden myötä vanhemmat tulisivat vaivihkaa palauttamaan peittoja ja ilmiö laantuisi.
Kettukuosin oikeudenomistajaa edustava Ulla Lappalainen sanoo, että suosio tuli yllätyksenä ja peiton tuomista myyntiin voisi harkita.