Anni Sinnemäki Timo Soinin aborttiblogista: Vähän häiriintynyttä

Ulkoministerin mukaan 'kummaksi menee maailma, jos elämän puolustamista tarvitsee puolustella'.

Helsingin apulaispormestarin Anni Sinnemäki (vihr.) päivittelee ulkoministeri Timo Soinin (sin.) eilen julkaisemaa blogikirjoitusta, jossa Soini kirjoittaa Irlannin kansanäänestyksestä. Enemmistö irlantilaisista äänesti perustuslain aborttikiellon kumoamisen puolesta.

– Ihan uskomatonta ja jopa vähän häiriintynyttä että maamme ulkoministeri valittaa Irlannissa tapahtuneen kansanäänestyksen tuloksesta, Sinnemäki kirjoittaa Twitterissä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Soinin mielestä ”kummaksi menee maailma, jos elämän puolustamista tarvitsee puolustella”.

Hän kirjoittaa puolustavansa silti, sopivalla ja sopimattomalla hetkellä.

– Likaisen veden lähde. Voi näyttää hyvältä, mutta maistuu pahalta, Soini kirjoittaa blogissaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Myös toinen vihreiden entinen puheenjohtaja, kansanedustaja Ville Niinistö hämmästelee Soinin kirjoitusta.

– On käsittämätöntä että Suomen ulkoministeri kirjoittaa blogin, jossa hän murehtii naisten saavan oikeuden aborttiin Irlannissa. Naisten oikeuksien ja tasa-arvon edistäminen on Suomen ulkopolitiikan perustaa. Soinin näkemykset eivät voi olla Suomen linja. Mitä muu hallitus sanoo, Niinistö kysyy Twitterissä.

Mainos