Annika Saarikko lähtee keskustan puheenjohtajan paikalta

Perheen kolmas lapsi syntyy kesällä.
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko tiedotustilaisuudessa 15. helmikuuta. LEHTIKUVA / ANTTI AIMO-KOIVISTO
Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko tiedotustilaisuudessa 15. helmikuuta. LEHTIKUVA / ANTTI AIMO-KOIVISTO

Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko luopuu puolueen puheenjohtajuudesta kesäkuun puoluekokouksessa. Saarikko kertoi myös odottavansa perheeseen kolmatta lasta, laskettu aika on heinäkuussa.

Tuesta kiittänyt Saarikko sanoi tiedotustilaisuudessa, että hänen vuoronsa johtaa puoluetta osui haastavaan aikaan, eivätkä kaikki omat tai muiden odotukset täyttyneet.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

– Kaikkeni annoin, minkä osasin ja kykenin, sanoi Saarikko ja totesi, että puolueen heikentyneen kannatuksen taustalla tuskin on mikään yksittäinen syy.

Saarikko sanoi myös edelleen seisovansa sen valinnan takana, että ilmoitti heti vaalien jälkeen, että keskusta ei lähde hallitukseen.

– Vaalitappiomme jälkeen paikkamme oli oppositiossa.

Mainos