Antti Rinne: SDP:n puheenjohtajuudesta on hienoa kilpailla ystävän kanssa

SDP:n puheenjohtajan Antti Rinteen mukaan kansanedustaja Timo Harakka on ollut hänelle tärkeä tukija ja sparraaja.

Kansanedustaja Timo Harakka (sd.) ilmoitti tänään pyrkivänsä SDP:n puheenjohtajaksi. Istuva puheenjohtaja Antti Rinne hakee jatkokautta.

– SDP:n puheenjohtajuudesta on hienoa kilpailla. Varsinkin, kun kilpailee ystävän kanssa. Timo Harakka on ollut minulle tärkeä tukija ja sparraaja koko tämän vaalikauden ajan, Antti Rinne kirjoittaa Facebookissa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Harakka sanoi tänään pitämässään tiedotustilaisuudessa, että ratkaisu asettua puheenjohtajaehdokkaaksi oli hänelle vaikea, sillä hän uskaltaa sanoa Antti Rinteen olevan hänen ystävänsä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Jokainen SDP:n johtotehtäviin hakeutuva haluaa viedä liikettämme eteenpäin. Uskon, että puheenjohtajakilvoittelu tulee vahvistamaan sosialidemokraattisen puolueen kuvaa vahvana uudistus- ja tulevaisuusliikkeenä, kuitenkin ihmisten kannalta samalla turvallisena ja inhimillisenä. Puoluekokousedustajien tehtävänä on valita vaihtoehdoista se, joka uskottavimmin edistää näitä tavoitteita, Rinne toteaa.

Rinteen mielestä puheenjohtajakamppailu on hyvä tapa mitata yhdessä rakennetun SDP:n nykylinjan kestävyys suoraan puoluekokouksessa.

– Olen itse ilmoittanut olevani käytettävissä jatkamaan puheenjohtajana, ja haluan johtaa SDP:n Suomen seuraavaksi pääministeripuolueeksi. Uskon, että puoluekokouksen alla käytävä keskustelu vahvistaa SDP:n asemaa Suomen suurimpana puolueena ja todellisena vaihtoehtona Sipilän hallituksen politiikalle, Rinne kirjoittaa.

Mainos