”Arhinmäen on pyydettävä anteeksi”

Perussuomalaisten kansanedustaja Reijo Tossavainen vaatii blogissaan urheilu- ja kulttuuriministeri Paavo Arhinmäeltä (vas.) julkista anteeksipyyntöä. Arhinmäki kommentoi Norjan kolmoisvoittoa naisten 30km hiihdossa lauantaina värikkäin sanakääntein.
Mainos - sisältö jatkuu alla

Kansanedustaja Reijo Tossavainen (ps.) vaatii urheilu- ja kulttuuriministeri Paavo Arhinmäeltä (vas.) julkista anteeksipyyntöä sanomisistaan. Arhinmäki kommentoi lauantaina Norjan naisten 30km hiihdon kolmoisvoittoa sanoin ”jos norjalaisilla on mennyt voitelu ja lääkitys tähän saakka pieleen, niin nyt se oli kunnossa”.

Tossavaisen mukaan lausunto vihjaa erittäin selvästi, että ministeri epäilee norjalaisten hiihtäjien käyttävän urheilussa kiellettyjä lääkeaineita. Hän kertoo jakavansa Norjan urheilun keskusjärjestön pääsihteeri Inge Andersenin ilmaiseman pettymyksen.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Erityisen asiattomaksi ja tuomittavasti Arhinmäen toiminnan tekee se, että hän on urheilusta vastaava ministeri. Arhinmäen on nyt syytä pyytää julkisesti anteeksi, Tossavainen kirjoittaa.

Mainos