Arhinmäki: Mitalijuhlat meni liian pitkäksi ja matkalaukku jäi Sotshiin

"On meillä hienot mitalistit!"

Kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäki (vas.) joutui Suomeen palattuaan mediamyrskyn silmään.

– Mitalijuhlat meni liian pitkäksi ja matkalaukku jäi Sotshiin. Joskus on ollut parempiakin kotiinpaluita, Arhinmäki kirjoittaa Twitterissä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hän juhli Sotshissa jääkiekkomaajoukkueen pronssimitalia niin railakkaasti, että sammui. Hän myöntää asian, ja pahoittelee Ylen mukaan tapahtunutta.

– No, sammuin tai väsähdin. Mä olen ollut toista viikkoa työmatkalla, Arhinmäki sanoo Ylen mukaan.

Ilta-Sanomat kertoo Arhinmäen muun muassa myöntävän, että sai tilanteessa apua jääkiekkomaajoukkueen jäseniltä.

– Mä sain apua Leijona-pelaajilta, Arhinmäki sanoo.

MInisteri kiistää IS:n tiedon, jonka mukaan olisi jäänyt krapulansa vuoksi pois tapaamisesta Venäjän urheiluministeri Vitali Mutkon kanssa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Arhinmäen mukaan kyseessä oli venäläisministerin ja OKM:n liikuntayksikön päällikkö Harri Syväsalmen tapaaminen, joka toteutui ennalta sopimatta. Syväsalmi vahvistaa asian Helsingin Sanomille.

Arhinmäki piti maanantaina puheen Suomen kisajoukkueelle ja mitalisteille.

– On meillä hienot mitalistit! Joukkue isolla J:llä, Arhinmäki kommentoi suomalaisten suorituksia Twitterissä.

Mainos