Arhinmäki-vitsit leviävät – ”parasta Twitteriä tänään”

Kulttuuriministerin pronssijuhlinta synnytti kansanliikkeen.

Urheilu- ja kulttuuriministeri Paavo Arhinmäen (vas.) osallistuminen Suomen jääkiekkomaajoukkueen pronssijuhliin ja sitä seurannut ns. pitkä ilta alkoholinkäyttöineen sekä ministerin käyttämä tuhansien eurojen arvoiseksi luonnehdittu rannekello ovat synnyttäneet kansanliikkeen viestipalvelu Twitterissä.

Tunnisteella #arhisuutiset on julkaistu lyhyessä ajassa kymmeniä kannanottoja. Ylen online-päällikkö Kari Haakana kommentoi ketjua sanoin ”parasta twitteriä tänään”.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Verkkouutiset keräsi eräitä kommentteja:

”Arhis paheksui Leijonien juhlintaa – sammui itse.”

”Ministeri: Cheekin kello on hirveä sonta!”

”Ohhoh! Arhinmäellä päässään nenä – sopii hyvin profiiliin”

”Täällä Arhinmäki kävi peruskoulunsa – Veronmaksajien rahoilla!”

Mainos - sisältö jatkuu alla

”Ministerin loukkaama Norjan hiihtomaajoukkue: ’Arhinmäki sai äitimme itkemään!'”

”Arhinmäki asuu talossa olevassa asunnossa. KALLISTA!”

”Onko @paavoarhinmaki leijonien virallinen kannattaja vai kannettava? Epäselvä tilanne.”

Mainos