Britannian pääministerin puoluetoveri, pääkaupunki Lontoon pormestari Boris Johnson on ilmoittanut kampanjoivansa maan EU-eron puolesta, kertoo BBC.
Johnsonin mukaan pääministeri David Cameron teki fantastisen hyvää työtä lyhyessä ajassa neuvotteluissaan Euroopan unionin kanssa.
Mainos - sisältö jatkuu alla
”En silti usko, että kukaan voi realistisesti sanoa tämän olevan perustavanlaatuinen muutos Euroopan unioniin tai Britannian suhteisiin Euroopan unioniin”, Johnson sanoo.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Hän kritisoi EU:ta muun muassa liiallisesta lainsäädännöstä. Unioni on hänen mukaansa vaarassa ajautua pois oikeanlaisesta demokraattisesta ohjauksesta.
Cameronin mukaan Britannia on parempi, turvallisempi ja vahvempi unionin jäsenenä.
”Euroopan unionista lähteminen olisi hyppy pimeään.”