BBC: Brexit-leiri sai merkittävän tukijan Lontoosta

Lontoon pormestari kehuu pääministeri David Cameronin neuvottelemaa sopimusta, mutta haluaa silti maan eroavan Euroopan unionista.

Britannian pääministerin puoluetoveri, pääkaupunki Lontoon pormestari Boris Johnson on ilmoittanut kampanjoivansa maan EU-eron puolesta, kertoo BBC.

Johnsonin mukaan pääministeri David Cameron teki fantastisen hyvää työtä lyhyessä ajassa neuvotteluissaan Euroopan unionin kanssa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

”En silti usko, että kukaan voi realistisesti sanoa tämän olevan perustavanlaatuinen muutos Euroopan unioniin tai Britannian suhteisiin Euroopan unioniin”, Johnson sanoo.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hän kritisoi EU:ta muun muassa liiallisesta lainsäädännöstä. Unioni on hänen mukaansa vaarassa ajautua pois oikeanlaisesta demokraattisesta ohjauksesta.

Cameronin mukaan Britannia on parempi, turvallisempi ja vahvempi unionin jäsenenä.

”Euroopan unionista lähteminen olisi hyppy pimeään.”

Mainos