Asunto-, energia- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen (kesk.) on tyytyväinen Juha Sipilän (kesk.) hallituksen 72 prosentin työllisyystavoitteen toteutumiseen.
– Se ei tarkoita, että Antti Rinne (sd.) ja sosialidemokraatit voisivat tulla taas rauhassa hassaamaan 100 000 työpaikkaa, kuten viime valtakaudellaan, hän toteaa yhteisöpalvelu Twitterissä.
Tiilikaisen mukaan pahinta oli että lamassa tarpominen vei yritysten ja ihmisten uskon, jolloin investoinnit olivat jumissa.
– Suurin syy käänteeseen oli, että Juha Sipilän halitus palautti yritysten uskon tulevaisuuteen Suomessa ja investoinnit käynnistyivät. Talous on psykologiaa.
Tekemistä Tiilikaisen mukaan riittää tulevallakin vaalikaudella.
– Ensi kaudella työllisyyttä edelleen nostettava pohjoismaiselle tasolle 75%.
Työllisyystavoite 72 % saavutetaan! Se ei tarkoita, että @AnttiRinnepj ja @Demarit voisivat tulla taas rauhassa hassaamaan 100 000 työpaikkaa, kuten viime valtakaudellaan. Ensi kaudella työllisyyttä edelleen nostettava pohjoismaiselle tasolle 75% https://t.co/ezDIzUxN7a
— Kimmo Tiilikainen (@Tiilikainen) July 8, 2018