Ei päästänyt jalankulkijaa suojatielle, 14 päiväsakkoa

Piittaamaton käytös tallentui poliisin kameraan.
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN

Autoilija sai 14 päiväsakon rangaistuksen liikenneturvallisuuden vaarantamisesta Helsingin Pohjoisesplanadilla. Syynä on se, että hän ei antanut esteetöntä kulkua suojatietä ylittävälle jalankulkijalle.

Asiasta kertoo Helsingin poliisilaitoksen ylikomisario Dennis Pasterstein viestipalvelu X:ssä. Julkaisunsa yhteyteen hän on jakanut poliisin ajokameran tallenteen tilanteesta. Video on nähtävissä artikkelin lopussa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Tallenteelta on nähtävissä, kuinka jalankulkija lähtee ylittämään suojatietä. Tietä ajava henkilöautoilija ei kuitenkaan anna jalankulkijalle esteetöntä kulkua. Video päättyy siihen, kun rikkeen havainnut poliisiauto lähtee seuraamaan autoilijaa.

– Tunnusti teon, Pasterstein toteaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Pastersteinin päivityksen mukaan kyseessä ei ollut ainukertainen rike Helsingin ydinkeskustassa.

– Ei tunnu valvonta ja viestintä tehoavan Pohjoisespan suojateillä. Periksi ei tietenkään anneta!

Mainos