Ei päästänyt jalankulkijoita suojatielle, 20 päiväsakkoa

Piittaamaton käytös tallentui poliisin ajokameraan.
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN

Henkilöauton kuljettaja sai 20 päiväsakon rangaistuksen liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Asiasta kertoo Helsingin poliisilaitoksen ylikomisario Dennis Pasterstein viestipalvelu X:ssä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Julkaisunsa yhteyteen hän on jakanut tallenteen poliisin ajokamerasta. Video on katsottavissa artikkelin lopussa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Videolta on nähtävillä, kuinka kaksi jalankulkijaa on ylittämässä suojatietä lastenrattaiden kanssa. Suojatietä lähestyvä henkilöauto ei kuitenkaan anna esteetöntä kulkua jalankulkijoille, vaan ylittää suojatien.

Mainos