Eläkkeensaajien keskusliitto vaatii kansaneläkkeiden korotusta

Eläkkeensaajien Keskusliitto vaatii, että kaikkein heikoimmassa asemassa olevien eläkkeensaajien ahdingolle on tehtävä jotakin.

Eläkkeensaajien Keskusliitto vaatii, että kaikkein heikoimmassa asemassa olevien eläkkeensaajien ahdingolle on tehtävä jotakin.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Köyhyysongelmaa ei liiton mielestä ratkaista työeläkeindeksillä, mutta sitäkin voitaisiin muuttaa niin, että se tasaisi eikä lisäisi työeläkkeellä olevien tuloeroja.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Liiton mukaan köyhyysongelmaa pitää lähteä ratkomaan kansaneläkkeiden tasoa korottamalla.

– Keskiarvoluvut eivät saa peittää alleen sitä, että eläkkeensaajien joukossa on ihmisiä, joiden toimeentulo on ollut taloudellisessa mielessä vaikeaa. Nyt tehtyjen ja tiedossa olevien päätösten perusteella toimeentulo edelleen vaikeutuu. Tilanne ei ole ensisijaisesti työeläkejärjestelmän vika. Eläkkeensaaja ei ole harvinainen näky leipäjonoissa, kertoo EKL:n puheenjohtaja Matti Hellsten järjestön tiedotteessa.

Mainos