Kansanedustaja Sirkka-Liisa Anttilan (kesk.) mukaan Jyrki Katainen (kok.) on jäämässä historiaan pääministerinä, jonka hallituksen aikana Suomi ajautui vakavaan talous-, työttömyys- ja velkakriisiin. ”Hallituksen tärkein tavoite, suurkuntien Suomi, päätyi roskakoriin. Hallitus ei ole ratkaissut Suomen ongelmia, vaan ajelehtinut kriisistä toiseen”, hän kirjoittaa tiedotteessaan.
– Enää pääministeriä ei auta itsensä ulkoistaminen vastuusta, talouden huonojen suhdanteiden taakse piiloutuminen tai hajanaisesta hallituspohjasta valittaminen. Suomalaiset ottavat kantaa Kokoomuksen ja muiden hallituspuolueiden politiikkaan ensimmäisen kerran jo kahden kuukauden päästä Euroopan parlamentin vaaleissa – haluttiinpa tai ei.
Anttilan mielestä Kataisen hallituksella on ollut kolme vuotta aikaa laittaa Suomen talous ja työllisyys kuntoon, mutta se on koko ajan seurannut sivusta molempien romahtamista. Keinovalikoimasta ovat puuttuneet Anttilan mukaan lähes kokonaan talouden kasvun ja uusien työpaikkojen luomisen ainekset.
”Sote-uudistukseen saatiin ratkaisu vain, kun oppositio tuli isänmaan edun nimissä apuun.”