Esitys rajan pakkotesteistä valmis ehkä perjantaina

Lakiesityksessä kerrotaan olevan yhä työtä.

Perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru (sd.) kertoo pyytäneensä periantaille ylimääräistä valtioneuvoston istuntoa. Tarkoitus olisi puida rajojen pakkotestauksen mahdollistavia pykäliä. Hallitus valmistelee parhaillaan esitystä asiasta.

– Kyllä siellä on vielä tarkennettavaa ja töitä, mutta jos vain suinkin virkakunta pystyy niin saisimme tämän perjantaina eteenpäin, Kiuru kommentoi Säätytalolla.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Hallitus kokoontui puimaan Suomen koronatilannetta tiistaina illalla.

Oikeuskansleri Tuomas Pöysti vahvisti paikalle saapuessaan kommentoineensa pakkotestausta koskevaa esitystä sosiaali- ja terveysministeriölle. Pöysti korosti jälleen, että esityksessä on vielä työtä.

– Säännösten pitää olla tarkkarajaisia ja täsmällisiä ja osoittaa välttämättömyys ja oikeasuhtaisuus. Näiden seikkojen kirjoittaminen sisään esitykseeen on olennaista, hän kommentoi.

Mainos