Entisen puolustusministerin mukaan itärajan sulkua on ehkä syytä jatkaa

Rajanylityspaikkojen on määrä avautua torstaina.
Vaalimaan suljettu rajanylityspaikka. LEHTIKUVA / MARKKU ULANDER
Vaalimaan suljettu rajanylityspaikka. LEHTIKUVA / MARKKU ULANDER

Suomen on tarkoitus avata itärajaa torstaina, jos hallitus ei tee uutta päätöstä rajan kiinni pitämisestä.

Entinen puolustusministeri, keskustan kansanedustaja Antti Kaikkonen kehottaa viestipalvelu X:ssä tarkkuuteen.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Itärajan suhteen on viisautta olla edelleen tarkkana. Jos on merkkejä siitä, että viime viikkoina nähty meininki jatkuu, on rajan sulkupäätöksiä syytä jatkaa. Sellaiset ovat ajat, hän kirjoittaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hallituksen on määrä arvioida itärajan tilannetta viimeistään keskiviikkona.

– Totta kai toivomme, että Venäjä palaa kohti normaalia rajakäytäntöä sekä lopettaa ihmisten välineellistämisen rajallamme, ulkoministeri Elina Valtonen (kok.) kertoi Ilta-Sanomille.

Mainos