G20-maat kokoontuivat Sydneyssä viikonloppuna. Kokous asetti yhteiseksi tavoitteekseen kahden prosentin vuosittaisen lisäkasvun seuraavan viiden vuoden aikana. Käytännössä tämä tarkoittaisi noin kahden triljoonan dollarin kasvua maiden bruttokansantuotteeseen normaalin kasvun lisäksi. Tämän uskotaan tuovan myös kymmeniä miljoonia työpaikkoja.
Jokaisen ryhmän maan tuleekin nyt valmistella yksityiskohtainen suunnitelma tavoitteen toteutumiseksi omalta osaltaan marraskuun kokoukseen mennessä. Luvassa on myös konkreettisia toimenpiteitä investointien ja työllisyyden parantamiseksi.
Viikonloppukokouksen toisena asiana oli rajan ylittävän verotuksen kehittäminen. Voittojen lipuminen korkeamman verotusasteen maista matalan verotuksen maihin on herättänyt kritiikkiä Britanniassa ja Yhdysvalloissakin. G20 aikookin nyt asettaa yhteiset standardit pankkitilitietojen vaihtoon maiden kesken. Automaattinen tietojenvaihto astuu voimaan vuoden 2015 loppuun mennessä.
G20-maiden ryhmä muodostaa 85 prosenttia koko maailman taloudesta.