George W. Bush käyttää aivojensa hyödyntämätöntä osaa

Maalauksesta innostunut ex-presidentti puolustaa vuoden 2003 hyökkäystä Irakiin.

Yhdysvaltain edellinen presidentti George W. Bush sanoo, ettei hän ole tuntenut halua osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun presidenttikautensa jälkeen. Sen sijaan hän on innostunut maalaamaan lemmikkieläimiä.

– Rentoudun. Näen värit eri tavoin. Käytän luultavasti aivojeni sitä osaa, joka ei ollut koskaan käytössä, kun olin teini-ikäinen, Bush sanoo CNN:n haastattelussa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hän kertoo maalaavansa ihmisten lemmikkejä, signeeraavansa kuvan ja antavansa maalauksen heille lahjaksi.

– Olen valmis myöntämään, että allekirjoitus on arvokkaampi kuin itse maalaus.

Bush matkusti viime heinäkuussa Sambiaan ja Botswanaan edistämään aloitetta, joka tähtää parempaan syöpähoitoon. Muuten hän on keskittynyt yksityiselämäänsä.

Hän puolustaa edelleen päätöstään hyökätä Irakiin vuonna 2003.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Saddam Husseinin syrjäyttäminen oli oikea päätös. Yhdysvallat on turvallisempi. Irakilaisilla on mahdollisuus elää vapaassa yhteiskunnassa.

Bushin mukaan historia osoittaa lopulta, oliko hän oikeassa.

– Minä en ole enää näkemässä viimeistä tuomiota. Toisin sanoen, olen kuollut.

Mainos