Hallintojohtaja: Eduskunnassa tehty työtä häirinnän kitkemiseksi

Hallintojohtajan mukaan eduskunnassa on edelleen häirintätapauksia ja työtä niiden kitkemiseksi jatketaan.

Yle uutisoi tänään, että 13 Ylen kyselyyn vastanneesta eduskunta-avustajasta ja eduskuntaryhmien työntekijästä on joutunut häirinnän kohteeksi.

– Eduskunnassa on pitkään tehty työtä seksuaalisen häirinnän kitkemiseksi. Häirintää ei sivuuteta eikä siitä vaieta, kertoo eduskunnan hallintojohtaja Pertti Rauhio tiedotteessa.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Vaikka tuloksia on saavutettu, ei eduskunta voi hänen mukaansa tyytyä muuhun kuin nollatoleranssiin.

– Häirintätapauksia on edelleen ja työtä jatketaan, Rauhio toteaa.

Eduskunnan työsuojelutoimikunta on kokouksessaan käsitellyt toimia seksuaalisen häirinnän kitkemiseksi.

Mainos