Yle uutisoi tänään, että 13 Ylen kyselyyn vastanneesta eduskunta-avustajasta ja eduskuntaryhmien työntekijästä on joutunut häirinnän kohteeksi.
– Eduskunnassa on pitkään tehty työtä seksuaalisen häirinnän kitkemiseksi. Häirintää ei sivuuteta eikä siitä vaieta, kertoo eduskunnan hallintojohtaja Pertti Rauhio tiedotteessa.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla
Vaikka tuloksia on saavutettu, ei eduskunta voi hänen mukaansa tyytyä muuhun kuin nollatoleranssiin.
– Häirintätapauksia on edelleen ja työtä jatketaan, Rauhio toteaa.
Eduskunnan työsuojelutoimikunta on kokouksessaan käsitellyt toimia seksuaalisen häirinnän kitkemiseksi.