”Hampaat loistavat ja hymyä piisaa, mutta riittääkö järjenjuoksu?”

Perussuomalaisten kansanedustaja Reijo Tossavainen on närkästynyt ministeri Alex Stubbin lauantaisessa Ylen Ykkösaamussa esittämiin näkemyksiin perussuomalaisista. Hän kommentoi asiaa blogissaan.

Eurooppa- ja ulkomaankauppaministeri Alex Stubbin mukaan perussuomalaiset ovat jäämässä Euroopan parlamentissa ilman ryhmää. Hän perusteli näkemystään muutoksilla eurooppapuolueiden muutoksilla ja ryhmän minimivaatimuksella. Euroopan parlamentissa ryhmään tarvitaan 25 edustajaa seitsemästä eri maasta.

– Äänestäjänä haluaisin tietää menevätkö he hörhöjen joukkoon vai johonkin normaaliin ryhmään, Stubb totesi Ylelle.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Reijo Tossavaisen (ps.) mukaan Stubb mollasi perussuomalaiset enemmän tai vähemmän hörhöiksi. Se on hänen mielestään ministerin virassa olevalle sopimatonta ja hyvin loukkaavaa kielenkäyttöä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Meitä on moneen lähtöön. Yksi heistä on ministeri ja median suosikki Alexander Stubb. Tavallisen kansan silmin nähtynä miehelle on noussut juomakelvoton aine päähän, sillä kielenkäyttö on sitä luokkaa. Ainakin mies on ylimielisin ministeri mitä tiedän, Tossavainen kirjoittaa.

Tossavainen nostaa kirjoituksessaan esiin Stubbin lausumia sitaatteja viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Mukana ovat niin tunnettu VMP-kommentti, kuin kommentit ulko- ja turvallisuuspolitiikankin saralta, Nato mukaan lukien.

– Näiden esimerkkien pohjalta itse kukin voi arvioida, kuinka osaava mies on kyseessä. Hampaat loistavat ja hymyä piisaa, mutta riittääkö järjenjuoksu?

Mainos