Mainos - sisältö jatkuu alla
Valtion omistajaohjausministeri Heidi Hautala (vihr.) kertoi lauantaina vihreiden puoluevaltuuskunnalle, että valtionyhtiöiden johtajat lupaavat olla korottamatta palkkojaan. Finnairin työntekijöitä Hautala sen sijaan kehottaa tinkimään eduistaan. Valtio omistaa Finnairista yli puolet.
Finnair kertoi edellisen osavuosikatsauksensa yhteydessä aloittavansa 60 miljoonan euron säästöohjelman. Suurin osa säästöistä kohdistuu henkilöstöön. Lentäjät sanovat ymmärtävänsä yhtiön säästölinjaa, mutta lentoemäntien mielestä johtajienkin pitää pudottaa palkkojaan.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Finnair kertoo parhaillaan miettivänsä, miten johdon palkkakuluissa voitaisiin säästää. Yhtiö on luopunut osasta kannustinpalkkioita ja pienentänyt joitakin palkkioita hieman.