Alkuviikko on vielä etelässä viileä ja sateinen, mutta loppuviikosta sää on lämpenemässä jopa hellelukemiin, kertoo Ilta-Sanomat.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Sunnuntaina ja maanantaina sataa. Viikon aikana sää lämpenee pikkuhiljaa. Ilmatieteen laitoksen ennuste näyttää ensi perjantaille esimerkiksi Turkuun ja Helsinkiin aurinkoa ja noin 20 astetta, mutta Pohjois-Suomeen sadetta.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Meteorologi Ilkka Alangon mukaan tasan viikon päästä etelästä virtaa helteistä ilmamassaa, mutta siihen liittyy maan länsi- ja pohjoisosassa sateita. Maan itä- ja keskiosissa voidaan hänen mukaansa päästä hellelukemiin.
Alangon ennusteen mukaan lämpötila nousee Länsi-Lappia myöten lähelle 20 astetta. Paikoin voi myös sataa.