”Helsinki ja muu Suomi tarvitsevat toisiaan”

Olli Rehnin mukaan Suomen ongelmia ei ratkaista vastakkainasettelulla Helsingin ja muun Suomen välillä.

Keskustan kansanedustaja Olli Rehnin mielestä vastakkainasettelun ruokkiminen Helsingin ja muun Suomen välillä syö luottamuspääomaa, jota maa kipeästi kaipaa. Rehnin mukaan Helsinki on luovien alojen hautomo ja palvelutuotannon moottori, sekä Suomen kansainvälinen ykköskaupunki.

– Tosiasiassa Helsinki ja muu Suomi tarvitsevat toisiaan ja pystyvät luontevaan työnjakoon, hän sanoo tiedotteessaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Rehnin mukaan Helsingin seutu on keskiössä, kun uusi hallitus tähtää vientiteollisuuden, kansainvälistymisen ja yrittäjyyden kukoistukseen. Helsinki ja koko Suomi tarvitsevat hänen mielestään kestävään vihreään talouteen ja korkeaan osaamiseen perustuvaa kasvua.

Rehnin mielestä sosiaali- ja terveyspalvelut on myös Helsingissä uudistettava kuntalaisen etu edellä. Kaupunki tarvitsee hänen mukaansa myös toimivia liikenneratkaisuja, sutjakkaa kaavoitusta ja kohtuuhintaista asuntotuotantoa.

– Keskusta tulee nivomaan hallituspolitiikan niin, että se tukee Helsingin kehittämistä näistä lähtökohdista.

Mainos