Kokoomuksen kansanedustaja Hjallis Harkimo kommentoi demarinuorten veroesitystä Twitterissä. Verkkouutiset kertoi tänään, että demarinuoret esittää ay-liikkeen osinkoja verolle.
– Se on hienoa, että he kannattavat tätä, koska se on täysin oikeudenmukaista, Harkimo tviittasi.
Harkimo on kampanjoinut näkyvästi ay-liikkeen veroetuja vastaan.
SDP:n nuorisojärjestön esittämässä verouudistuksessa verovapaille yhteisöille määrättäisiin osingoista ja muista pääomatuloista viiden prosentin lähdevero. Verovapaita yhteisöjä ovat yleishyödyllisiksi luokitellut yhdistykset, säätiöt, osakeyhtiöt tai muut juridiset yhteisöt. Verovapaus koskee muun muassa jäsenmaksuja, osinkoja, korkoja ja vuokratuloja.
Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi vahvisti Verkkouutisille, että järjestön esitys lähdeverosta koskisi myös ammattiliittoja.
Demarinuoret esittää ay-liikkeiden osinkoja verolle. Se on hienoa, että he kannattavat tätä, koska se on täysin oikeudenmukaista.
— Hjallis Harkimo (@hjallisharkimo) November 29, 2017