Hongkongin mielenosoittajat pelkäävät nyt tulevaisuutensa puolesta

Poliisin hajotettua mielenosoittajien leirin kaksi kuukautta kestäneiden demokratiamielenosoitusten jälkeen, monet pelkäävät nyt tulevaisuutta ja Kiinan seurantaa.
Mainos - sisältö jatkuu alla

Kaksi kuukautta kestäneiden demokratiamielenosoitusten jälkeen poliisi hajotti mielenosoittajien leirin kuluvalla viikolla. Nyt monet mielenosoittajat pelkäävät, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, kertoo The Guardian.

Osa aktivisteista on jo havainnut merkkejä mahdollisesta valtion seurannasta. Facebook-tileille on koetettu kirjautua oikeilla tunnuksilla ja puheluiden taustalta kuuluu mandariininkielistä puhetta. Osa pelkää, ettei heillä ole enää asiaa Hongkongista Kiinan puolelle. Tästä olisi haittaa työurille.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Turvallisuusasiantuntijoiden mukaan on lähes selvää, että aktivisteja seurataan ja puheluita kuunnellaan kiinalaisten viranomaisten toimesta. Viranomaiset eivät ole suostuneet asiaa kommentoimaan.

Mainos