Mainos - sisältö jatkuu alla
Helsingin Asema-aukion taksikaaokseen aiotaan saada rotia kilpailuttamalla yritykset, Helsingin kaupunki kertoi joulukuussa. Tähän saakka suuri osa on ollut niin sanottuja villejä takseja.
Helsingin Sanomien mukaan tavoite on, että jatkossa tolpalla saa olla kolme taksiyritystä, jotka ovat vakiintuneita suuria toimijoita. Tolpalla pitäisi aina olla takseja ja hintojen tulee olla esillä, mutta tarkempia kilpailutuksen kriteereitä ei ole vielä määritelty.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Elielinaukion pohjoispäässä ja Rautatientorin puolella olevat taksitolpat jäävät kaikkien kuskien käyttöön. Kaupungin liikennesuunnittelupäällikkö Reetta Putkonen sanoo, että niitä täytyy ”pitää silmällä”, jotta Asema-aukion meno ei vain vaihda paikkaa.