Jos eduskuntavaalit järjestettäisiin nyt, kokoomusta äänestäisi 20,7 prosenttia suomalaisista.
Toiseksi suurin puolue olisi vihreät, jota nyt äänestäisi 17,5 prosenttia suomalaisista. Vihreiden kannatus oli toukokuun HS-gallupissa 14,3 prosenttia.
Keskustan ja Sdp:n kannatus on tasoissa 17,3 prosentissa. Keskusta on hieman parantanut edellisestä gallupista, mutta Sdp on tullut pari prosenttiyksikköä alaspäin.
Niistä, jotka äänestivät kuntavaaleissa Sdp:tä, 12 prosenttia äänestäisi HS.n mukaan nyt vihreitä. Vasemmistoliiton kuntavaalikannattajista vihreitä äänestäisi 15 prosenttia.
Kantar TNS:n 17.–18. elokuuta toteuttamassa gallupissa kysyttiin yli 2600 ihmisen mielipidettä. Virhemarginaali on suurimmilla puolueilla noin kaksi prosenttiyksikköä suuntaansa.