Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) kertoi tänään tiedotusvälineille hallituksen kaksipäiväisestä strategiaistunnosta.
Helsingin Sanomien mukaan paikallista sopimista hallitus itse ei vie nyt eteenpäin.
– Seuraava vaihe on syksyn työmarkkinaneuvottelut. Toivottavasti niissä päästään eteenpäin. Hallituksella ei ole tässä nyt omaa lakiagendaa, Sipilä sanoi Helsingin Sanomien mukaan.
Sipilä painotti kuitenkin, ettei asia ei ole mihinkään hävinnyt ja siinä pitää päästä eteenpäin.
Hallitus valmistautui strategiaistunnossaan huhtikuun lopun puoliväliriiheen. Sipilän mukaan hallitus pitää yhä kiinni 72 prosentin työllisyysastetavoitteesta.
– Helpot keinot alkaa olla käytetty. Nyt pitää puristaa boxin ulkopuolelta uusia keinoja työllisyyden parantamiseksi, Sipilä sanoi.