HS: Raija Vahasalo panostaisi peruskouluun

Kokoomuksen pitkäaikainen sivistysvaikuttaja ei kannata oppivelvollisuuden pidentämistä.

Kansanedustaja Raija Vahasalo (kok.) ei kannata oppivelvollisuusiän pidentämistä kahdeksaantoista ikävuoteen saakka, kertoo Helsingin Sanomat.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Jos se raha, mikä laitettaisiin oppivelvollisuuden pidentämiseen, ohjattaisiinkin peruskouluun, varmasti saataisiin parempia tuloksia, hän sanoo.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Syrjäytymisen ehkäisemiseksi Vahasalo laittaisikin panostukset peruskouluun ja yleisesti koulutusjärjestelmän alkupäähän. Tiukkaa varhaiskasvatuksen oppivelvollisuutta Vahasalo ei kuitenkaan kannata.

– Oleellista on se, että varhaiskasvatus olisi mahdollisimman laadukasta ja että henkilökunnalla olisi aikaa puuttua ongelmiin. Ja että mahdollisuudet saada apua sosiaali- ja terveydenhuollon puolelta oikeasti toteutuvat.

Mainos