Valtiovarainministeri Petteri Orpo (kok.) sanoo tänään iltapäivällä eduskunnassa, että hallituspuolueet ovat päässeet sopuun valinnanvapautta koskevasta lainsäädännöstä.
– Tänään hallituspuolueet ovat tarkentaneet viikko sitten sovittuja valinnanvapauslainsäädännön linjauksia, ja työ jatkuu kohti sitä, että saadaan laki lausuntokierrokselle, Orpo kertoi Helsingin Sanomien mukaan eduskunnassa.
Orpo sanoi neuvotteluprosessin olleen vaikea, mutta hän on tyytyväinen ratkaisuun.
– Perustavoite, että valinnanvapaus toteutuu pääsääntöisenä perustasolla ja soveltuvin osin erityistasolla, tulee toteutumaan, Orpo sanoi.
Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) puolestaan sanoi Ylelle, että hallituspuolueiden eduskuntaryhmät pääsevät käsittelemään esitystä huomenna torstaina.