HS: SAK varasi Senaatintorin mielenilmaukseen

Palkansaajajärjestö yrittää saada aktiivimallin peruttua.

Palkansaajajärjestö SAK on varannut Senaatintorin perjantaina 2. helmikuuta, kertoo Helsingin Sanomat.

Torilla järjestetään mielenilmaus kello 11, ja se kestää noin puolitoista tuntia.

Mainos - sisältö jatkuu alla

SAK haluaa, että joulukuussa hyväksytty laki työttömyysturvan aktiivimallista perutaan. Järjestö vastustaa myös omatoimisen työnhaun mallia, joista maan hallitus aikoo antaa lakiesityksen tänä vuonna.

Mainos - sisältö jatkuu alla

SAK:n hallitus päätti mielenilmauksesta maanantaina. Esillä myös se, että SAK ajaisi laajaa lakkoaaltoa Suomeen.

Monissa liitoissa on aktiivijäseniä, jotka vaativat lakkoja 2. helmikuuta jo ihan siksi, että näin Senaatintorille tulisi enemmän väkeä.

Muut palkansaajakeskusjärjestöt STTK ja Akava eivät aio osallistua mielenilmaukseen.

Mainos