HUS-johtaja: Koronatestiin on yli 13000 ihmisen jono

Pääkaupunkiseudulla kestää tällä hetkellä lähes vuorokauden saada näytteenottoaika.
Suomen koronatoimissa on tällä hetkellä pahaa kangertelua. LEHTIKUVA / TIMO JAAKONAHO
Suomen koronatoimissa on tällä hetkellä pahaa kangertelua. LEHTIKUVA / TIMO JAAKONAHO

HUS:n diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen kertoo twitterissä Suomen neljännen aallon pahasti ruuhkauttamasta koronatestauksesta.

– Näytti jonossa olevan yli 13000 näytteenottoa eli paljon on tulijoita, Lasse Lehtonen totesi maanantaina illalla.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Odotusaika vapaaseen näytteenottoaikaan maanantaina iltapäivällä noin 20 tuntia, hän jatkoi.

Jättijono muodostuu Lehtosen mukaan oireilijoista, altistuneista ja matkailijoista.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Tartunnanjäljityksen lähes romahtamisesta ja testausten vaikeuksista on uutisoitu jonkin verran viime päivinä. Altistuneiden kartoittaminen voi kestää jopa viikon.

Mainos