HUSin entinen johtaja vaatii hallitusta kriisikokoukseen koronasta

SDP:n kansanedustaja Aki Linden soittaa hälytyskelloja epidemiatilanteesta.
Jono koronavirustestiin Narinkkatorilla Helsingissä. LEHTIKUVA / TEEMU SALONEN
Jono koronavirustestiin Narinkkatorilla Helsingissä. LEHTIKUVA / TEEMU SALONEN

SDP:n kansanedustaja ja entinen Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin toimitusjohtaja Aki Linden herättelee pääministeri Sanna Marinin (sd.) hallitusta kovin sanoin pahenevaan koronavirustilanteeseen. Hänen mielestään hallituksen olisi kokoonnuttava.

Tämän päivän koronaluvut (uudet tartunnat, sairaalahoito) edellyttävät maan hallitukselta kriisikokousta, Linden tviittaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hän toteaa, ettei enää ole aika ”seurata” tilannetta vaan siihen on puututtava.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL raportoi tänään peräti 2[nbsp]016 uutta koronavirustartuntaa. Maanantain lukuun sisältyvät viikonvaihteen tartunnat. Viikko sitten maanantaina tartuntoja raportoitiin 1[nbsp]460.

Sairaalahoidossa olevien määrä on noussut 256 potilaaseen. Tehohoidossa on tällä hetkellä yhteensä 34 koronasairasta.

Mainos