Pääministeri Sanna Marinin (sd.) mainitsema raja valmiuslain käyttöön ottamiseksi lähestyy, arvioi kansanedustaja Aki Lindén (sd.). Lindén on Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri HUSin entinen toimitusjohtaja.
– Pääministeri Sanna Marin totesi lehdistölle 9.12. että ”hallitus käsittelee valmiuslakia siinä tapauksessa, että Suomen terveydenhuolto alkaa ylikuormittua.” Näkemykseni on, että hyvin lähellä ollaan, Lindén kirjoitti Twitterissä lauantaina.
Valmiuslain käyttöönottoa on hallituksen taholta pidetty viimeisenä koronatorjunnan keinona. Pääministeri Marin ei ole aikaisemmin kuitenkaan sulkenut pois valmiuslain käyttöönottoa ja poikkeusoloihin paluuta.
Lindén on eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsen.
Pääministeri @MarinSanna totesi lehdistölle 9.12. että ”hallitus käsittelee valmiuslakia siinä tapauksessa, että Suomen terveydenhuolto alkaa ylikuormittua.” Näkemykseni on, että hyvin lähellä ollaan.
— Aki Linden (@LindenAki) December 12, 2020