Hyökkääjä ampui torille, useita siviiliuhreja

Alueen kuvernöörin mukaan iskulle ei ollut mitään sotilaallisia perusteluja.
Tuhoja Avdiivkan torialueella. Pavlo Kyrylenko/Telegram
Tuhoja Avdiivkan torialueella. Pavlo Kyrylenko/Telegram

Ainakin seitsemän siviilin kerrotaan menehtyneen ja kahdeksan loukkaantuneen Venäjän iskussa Ukrainan Donetskin alueen Avdiivkan kaupungin keskustorille.

– Tässä hyökkäyksessä ei ollut mitään järkeä sotilaallisesti – [kyse oli] vain halusta tappaa niin paljon meidän väkeämme kuin mahdollista ja pelotella muita, alueen kuvernööri Pavlo Kyrylenko kirjoittaa Telegramissa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Kyiv Independent on jakanut Twitterissä alla näkyviä Kyrylenkon julkaisemia kuvia. Ne eivät sovellu herkille.

Kuvissa näkyy tuhoja torilla ja useita iskussa kuolleiden ruumiita.

Pavlo Kyrylenko toteaa iskun kertovan venäläisten tavasta käydä sotaa.

– He eivät kykene vastustamaan Ukrainan armeijaa ja ”taistelevat” aseettomia siviilejä vastaan.

Kuvernööri kehottaa alueensa asukkaita pakenemaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Palaamme kaikki kotiin voiton jälkeen. Nyt tärkeintä on selvitä.

Venäjä tulitti alkuviikosta useita ukrainalaiskaupunkeja erilaisilla pitkän kantaman ohjuksilla ja itsemurhalennokeilla. Iskut kohdistuivat tarkoituksella siviilikohteisiin.

Mainos