IL: Paula Risikko ei saanut viestiä Helsingin yliajajan sukulaiselta

Sisäministeri pitää Helsingin keskustassa perjantaina sattunutta yliajoa järkyttävänä tapahtumana.

Helsingissä perjantaina tapahtuneessa yliajossa kuusi ihmistä jäi ylinopeutta kaahanneen auton alle ja yksi heistä menehtyi. Tapauksesta epäillään 51-vuotiasta miestä, joka on pitkään kärsinyt mielenterveysongelmista. Epäillyn sukulainen on kertonut lähettäneensä sähköpostia miehestä aiemmin muun muassa sisäministeri Paula Risikolle (kok.).

Risikko kertoo Iltalehdelle, ettei hän ole lähetetystä sähköpostista tietoinen.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

– Olen saanut tietää, että minulle olisi lähetetty sähköpostiviesti joulukuussa 2016, jossa kirjoittaja esittää huolen lähiomaisestaan. En kuitenkaan ole saanut kyseessä olevaa viestiä, hän sanoo.

Kysymyksiä huolestuneilta kansalaisilta Risikko kertoo saavansa paljon. Nyt sattunutta tapausta hän ei kuitenkaan voi kommentoida enempää kesken poliisitutkinnan.

– Tiedottaminen on keskitetty tutkinnanjohtajalle. Muut eivät voi kommentoida ennen kuin tiedämme lisää. Olen itsekin mediasta saamieni tietojen varassa.

Mainos