Irtisanomislain perusteluja valmistellut työryhmä sai työnsä valmiiksi

Kolmikantaisen työryhmän työ sujui ilman ristiriitoja.

Työ- ja elinkeinoministeriön henkilöperusteisen irtisanomisen perusteluja käsitellyt kolmikantainen työryhmä on saanut työnsä valmiiksi tänään maanantaina aamulla.

Verkkouutisten saamien tietojen mukaan kolmikantaisen työryhmän työ sujui loppuun asti rakentavassa ja rauhallisessa hengessä ilman ristiriitoja.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Palkansaajakeskusjärjestöjen SAK:n hallitus ja STTK:n työvaliokunta ovat parhaillaan koolla. Ne käsittelevät irtisanomislakia. STTK:n hallitus on koolla viikon päästä maanantaina.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Maan hallituksen on tarkoitus antaa esitys työsopimuslain muutoksesta eduskunnalle marraskuun alkupuoliskolla. Lakimuutoksen tavoitteena on madaltaa työllistämiskynnystä pienissä yrityksissä.

Kolmikantaiseen työhön ovat osallistuneet Akavan, EK:n, Kuntatyönantajien, SAK:n, STTK:n, Suomen Yrittäjien, Suomen evankelis-luterilaisen kirkon, työ- ja elinkeinoministeriön sekä valtiovarainministeriön edustajat.

Työryhmän työ käynnistettiin viime viikolla sen jälkeen, kun hallitus tuli palkansaajajärjestöjä vastaan niin sanotun irtisanomislain osalta siten, että lakipykälästä poistetaan yrityskoko. Palkansaajakeskusjärjestöt edellyttivät, että lakipykälän perustelut valmistellaan kolmikantaisesti.

Mainos