Keskustan kansanedustaja ja entinen tiede- ja kulttuuriministeri Hanna Kosonen päivittelee kuntosalien koronasulkua. Hän kertoo sen johtaneen erikoiseen ilmiöön.
– Homma on nyt mennyt semmoiseksi, että kuntosaleille haluavat käyvät lunastamassa leuanvedon edullisen kilpailulisenssin, jotta pääsevät salille. Lisenssijonoista havaintoja, Kosonen sanoo Twitterissä.
Hän jatkaa toteamalla, että ”onhan tämä nyt jäätävän absurdia”.
Liikunta- ja virkistystilat kuten muun muassa kuntosalit on Suomessa paikoin suljettu koronaepidemian torjumiseen vedoten. Etelä-Suomen aluehallintovirasto kertoi viime viikolla, että sulku jatkuu vielä ainakin helmikuun 7. päivään asti.
Sulku ei koske esimerkiksi ammattiurheilijoita tai kilpailevia urheilijoita. Esimerkiksi Vantaan Sanomat kertoi tammikuun alussa, että ainakin aiempien sulkujen aikaan kieltoja on kierretty lisensseillä.
Homma on nyt mennyt semmoiseksi, että kuntosaleille haluavat käyvät lunastamassa leuanvedon edullisen kilpailulisenssin, jotta pääsevät salille. Lisenssijonoista havaintoja.
Onhan tämä nyt jäätävän absurdia.
— Hanna Kosonen (@KosonenHanna) January 25, 2022