Helsingin kaupunki rekrytoi digitalisaatiojohtajan. Asiasta kertoo Helsingin pormestari Jan Vapaavuori (kok.).
Helsingin tavoitteena on olla maailman parhaiten digitalisaatiota hyödyntävä kaupunki maailmassa.
– Kaupunki tarvitsee visionäärin johtamaan tätä liikettä. Siksi aion palkata Helsingin kaupungille CDO:n eli digitalisaatiojohtajan, Vapaavuori sanoi Ratkaisu 18 -tapahtumassa.
Kaupungilla on jo käynnissä monia digihankkeita, ja avoimesta datasta on tullut elimellinen osa Helsingin kaupungin toimintaa. Helsinki tavoittelee asemaa digitalisaatiokehityksen uranuurtajana.
– Etsimämme CDO tuo kaupungille eteenpäin nojaavaa ajattelua. Digitalisaatiojohtajalla tulee olemaan vahva, itsenäinen asema. Hänen tehtävänään on olla digitalisaation mahdollisuuksien edistäjä kaikilla organisaation tasoilla, Vapaavuori sanoi.
Digitalisaatiojohtaja työskentelee kaupunginkansliassa, suoraan kansliapäällikön alaisuudessa. Digitalisaatiojohtajan haku käynnistyy lähiviikkoina.