”Joka toinen tunti joku kuolee koronaan Suomessa”

Kansanedustaja Terhi Koulumies kysyy, miksi rajoituksia puretaan nyt.
Kyltti ohjaa koronatestiin Helsingin Meilahdessa. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN
Kyltti ohjaa koronatestiin Helsingin Meilahdessa. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN

Kokoomuksen kansanedustaja Terhi Koulumiehen mukaan Suomen koronavirusepidemia on nyt pahempi kuin koskaan. Hän kysyy Twitterissä, miksi rajoituksia halutaan silti purkaa.

Koulumies suuntaa sanansa pääministeri Sanna Marinille (sd.)

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Testaus käytännössä lopetettu, terveydenhuollon kuormitus korkeaa ja korona vie resursseja muiden sairauksien hoidolta ja kuolleisuus on korkea – joka toinen tunti joku kuolee koronaan Suomessa, kansanedustaja listaa.

Hallituksesta kerrottiin tiistaina iltapäivällä, että nykyisiä rajoituksia voidaan purkaa suunniteltua nopeammin.

–  Matalariskisten kulttuuri- ja urheilutilaisuuksien avaamista koronapassilla sekä ruokaravintoloiden aukiolon laajentamista on harkittava aiemmin arvioitua nopeammassa aikataulussa, pääministeri Marin totesi Twitterissä.

Suomessa todettiin tänään 7[nbsp]009 uutta koronavirustartuntaa. 14 vuorokauden tartuntojen summa on nyt 117[nbsp]740. Viikko sitten se oli 116[nbsp]498 ja kaksi viikkoa sitten 101[nbsp]860. Sairaalahoidossa on yhteensä 682 koronasairasta.

Koronakuolemien raportoinnissa on viivettä. Tammikuun 14. päivän datan perusteella kuolemia oli viikon ajalta keskimäärin 12 päivässä.

Poimintoja videosisällöistämme

Edit. 25.1.2022: Lisätty tieto keskimääräisistä päivittäisistä kuolemista tammikuun puolivälistä ja linkki dataan.

LUE MYÖS:
Pääministeri: Rajoitusten nopeampaa purkamista harkittava

https://twitter.com/terhikoulumies/status/1485979638933467140

Mainos - sisältö jatkuu alla

Mainos