Perhe- ja peruspalveluministeri Juha Rehula (kesk.) uskoo, että alkoholilain kokonaisuudistuksen valmistelu saadaan viimeisteltyä kevään aikana.
– Tavoite on, että laki olisi toukokuussa eduskunnan käsiteltävänä, Rehula sanoi Yle Radio 1:n Ykkösaamussa tänään perjantaina.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Noin 70 prosentissa alkoholilaista pyydetyistä lausunnoista arvosteltiin ainakin joitakin suunniteltuja muutoksia.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Viime päivinä on puhuttu Alkon aukiolon pidentämisestä ja mainontaa koskevan lainsäädännön muuttamisesta siten, että väkevät juomat rinnastettaisiin mietoihin.
– On sovittu hallituksen piirissä, että mainontaan ei tässä kohtaa kosketa, Rehula totesi.
Alkon aukioloa Rehula ei kommentoinut.