Juha Sipilä IL:lle: EU-käytävillä onniteltiin Suomea

Pääministerin mielestä Donald Trumpin ja Vladimir Putinin tapaamisen isäntämaaksi valinta on tunnustus Suomelle.

EU-huippukokoukseen Brysselissä osallistunut pääministeri Juha Sipilä (kesk.) sai ottaa vastaan onnitteluja Vladimir Putinin ja Donald Trumpin Helsingissä pidettävän tapaamisen johdosta, kertoo Iltalehti.

– Käytävällä aika moni kysyi siitä ja onnitteli, että Suomi on valittu tällaisen kokouksen isäntämaaksi, Sipilä kertoi suomalaistoimittajille Brysselissä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Sipilän mielestä tapaaminen on upea asia ja tunnustus Suomelle.

– Mehän olimme olleet koko ajan avoimia tälle ajatukselle, ja erityisesti nyt kun olemme Arktisen neuvoston puheenjohtajamaa, Sipilä sanoi.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Sipilän mielestä on Suomen edun mukaista, että esimerkiksi Syyrian aseista riisunnasta dialogi jatkuu.

Sipilältä kysyttiin, kertooko Suomen valinta tapaamispaikaksi Suomen asemoitumisesta ”neutraaliksi paikaksi”.

– Ehkä siinä mielessä, vaikka meidän positiomme on selkeä lännessä ja EU:ssa, silti me olemme aina puolustaneet dialogia ja sen merkitystä kaikissa oloissa, ja uskon, että se on myös tunnustus tälle linjalle, Sipilä vastasi.

Mainos