Hitas-asuntojen rakentaminen on syytä lopettaa, sanoo Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.
Helsingin Sanomien lauantaina julkaiseman selvityksen mukaan Helsingin kaupungin tukemien hitas-asuntojen ostajat tienaavat enemmän kuin helsinkiläiset palkansaajat keskimäärin. Viidesosa asunnoista on mahdollisesti myös sijoituskäytössä.
Romakkaniemen mukaan tämä on ”hullua”.
– Olisi syytä lopettaa heti uusien hitas-asuntojen rakentaminen. Aika hoitaa vanhat kun 30 v. jälkeen irtautuvat asteittain järjestelmästä, hän kirjoitti sunnuntaina twitterissä.
– Onhan se hullua, että kaikkien veronmaksajien subventoimana arvotaan 20.000-200.000 palkintoja yleensä ylemmälle keskiluokalle.
Olisi syytä lopettaa heti uusien hitas-asuntojen rakentaminen. Aika hoitaa vanhat kun 30v. Jälkeen irtautuvat asteittain järjestelmästä.
Onhan se hullua, että kaikkien veronmaksajien subventoimana arvotaan 20.000-200.000 palkintoja yleensä ylemmälle keskiluokalle. https://t.co/AuMCMNUCBw
— Juho Romakkaniemi (@Romakka) February 16, 2020