Juho Romakkaniemi: Hitas-asuntojen rakentaminen lopetettava

Keskuskauppakamarin toimitusjohtajan mukaan nykykäytöntö on "hullua".

Hitas-asuntojen rakentaminen on syytä lopettaa, sanoo Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.

Helsingin Sanomien lauantaina julkaiseman selvityksen mukaan Helsingin kaupungin tukemien hitas-asuntojen ostajat tienaavat enemmän kuin helsinkiläiset palkansaajat keskimäärin. Viidesosa asunnoista on mahdollisesti myös sijoituskäytössä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Romakkaniemen mukaan tämä on ”hullua”.

– Olisi syytä lopettaa heti uusien hitas-asuntojen rakentaminen. Aika hoitaa vanhat kun 30 v. jälkeen irtautuvat asteittain järjestelmästä, hän kirjoitti sunnuntaina twitterissä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Onhan se hullua, että kaikkien veronmaksajien subventoimana arvotaan 20.000-200.000 palkintoja yleensä ylemmälle keskiluokalle.

 

Mainos