Entinen puoluesihteeri ja kansanedustaja Mikael Jungner (sd.) kommentoi Facebookissa Sdp:n opiskelijajärjestön varapuheenjohtaja Maria Rytkösen kirjoitusta Helsingin Sanomissa. Varapuheenjohtajan mukaan on vastuutonta rohkaista kokeilemaan yrittäjyyttä.
”Minä olen puolestani huolissani nuorista, jotka altistetaan liian aikaisin hallinnon byrokraattisille työyhteisöille vaikkapa harjoittelupaikoissa”, Mikael Jungner kirjoittaa.
Jungnerin mukaan on vastuutonta päästää liian nuoria töihin byrokraattisiin instituutioihin. Siellä nuori saattaa voi hänen mielestään kadottaa arvokkaimmat kykynsä: oma-aloitteisuuden, luovuuden ja intohimon.
”Kaikille alle 30-vuotiaille olisi hyvä miettiä suojaa sääntelyn, mikromanageroinnin, tottelevaisuuden ja byrokratian vaaralliselta yhdistelmältä työelämässä.”
Jungner epäili Facebookissa aamupäivällä jopa, että kyseessä on piilokamerapila.