Jussi Halla-aho Ylelle: Ruotsidemokraateilla ei ole halua hallitukseen

Perussuomalaisten puheenjohtajan mukaan demariblokin ja kokoomusblokin liittoutuminen on mahdoton ajatus.

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho arvioi Ylen aamu-tv:lle, että ruotsidemokraattien menestyminen Ruotsin vaaleissa asettaa puolueen vaa’ankieliasemaan demariblokin ja kokoomusblokin välille.

Halla-ahon mukaan kumpikaan blokki ei pysty muodostamaan enemmistöhallitusta eikä saamaan budjettiaan läpi parlamentissa ilman liittoutumista keskenään tai ruotsidemokraattien kanssa tehtävää yhteistyötä.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Halla-ahon mukaan demariblokin ja kokoomusblokin liittoutuminen keskenään on mahdoton ajatus.

– Tämä tietysti antaa ruotsidemokraateille vipuvartta silloin, kun puhutaan konkreettisista politiikan kysymyksistä kuten maahanmuuttopolitiikasta, Halla-aho sanoi Ylelle.

Halla-aho arvioi, ettei ruotsidemokraateilla ole halua mennä hallitukseen. Halla-ahon mukaan puolue voi jäädä oppositioon ja vaatia vastineeksi tuestaan itselleen tärkeitä asioita hallituksen ohjelmaan.

Mainos