Perussuomalaisten varapuheenjohtajan Jussi Niinistön mielestä perussuomalaisilla ei ole varaa eikä tarvetta tinkiä tippaakaan tiukasta linjastaan EU:n tukipaketteihin.
Hän pitää mahdollisena, että perussuomalaiset jää ulos seuraavastakin hallituksesta elleivät muut jousta.
– Näin voi käydä, vaikka voittaisimmekin vaalit. Silloin jäädään ulkopuolelle, Niinistö arvioi.
Niinistö pitää kuitenkin todennäköisenä, että muut tulevat perussuomalaisten linjoille EU-politiikassa. Mieluisimpina hallituskumppaneina perussuomalaisille hän näkisi keskustan ja SDP:n.
Kokoomuksen EU-politiikka on toistaiseksi Niinistön mielestä aivan liian kaukana perussuomalaisten näkemyksistä.
Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini on viime aikoina peräänkuuluttanut useaan otteeseen, kuinka perussuomalaisten olisi mentävä seuraavaan hallitukseen.