Jussi Niinistö LM:lle: Suomi saa apua, jos siitä on hyötyä avun antajalle

Puolustusministerin mukaan Suomelle ei ole luvassa pyyteetöntä sotilaallista apua.

Puolustusministeri Jussi Niinistö (sin.) katsoo, etteivät eri maiden kanssa tehdyt puitesopimukset puolustusyhteistyön kehittämiseksi takaa sotilaallista apua kriisitilanteessa. Hänen mukaansa Suomi saa apua, jos siitä on hyötyä apua antavalle osapuolelle.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Me emme saa apua sinisten silmiemme tähden. Esimerkiksi talvisodassa Ruotsi katsoi tarpeelliseksi auttaa Suomea ja jatkosodassa taas Saksa, hän sanoo Lännen Medialle.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Niinistö pitää todennäköisenä, että näin jatkossakin tapahtuu.

– En nimeäisi mitään erityistä maata, vaan se vaihtelee.

Mainos