Suomalaisen Työn Liiton kyselyssä 47 prosenttia vastaajista kertoi jo ostavansa vähäsuolaisia tuotteita.
Lisäksi 36 prosenttia oli kiinnostunut ostamaan vähäsuolaisia elintarvikkeita, jos vaan suolan vähentäminen ei vaikuta tuotteen makuun.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla
17 prosenttia ei ollut lainkaan kiinnostunut ostamaan vähäsuolaisia tuotteita.
Suomalaisen Työn Liiton projektipäällikön Merja Mantilan mukaan terveellinen ruoka on jo pidempään ollut suomalaisille tärkeää, ja Suomessa on tehty liiallisen suolansaannin kanssa hyvää valistustyötä jo vuosia.
– Suomalaisilla yrityksillä onkin hyvä mahdollisuus olla edelläkävijöitä tällä saralla, hän toteaa liiton tiedotteessa.